Železniční vozy

Osobní vůz RybákVůz je celokovové svařované konstrukce se dvěma jednonápravovými podvozky Rybák. Půdorysně je rozdělen na 2 nástupní plošiny, chodbu, 3 uzavřené oddíly, velkoprostorový oddíl a záchod. Vytápění je parní nízkotlaké, osvětlené elektrické žárovkové. Vnitřní obložení stěn je z překližek, příčky a chodbová stěna jsou z laťových překližek. Brzda je tlaková soustavy Knorr Kp. Vůz je pravidelně využíván pro jízdy zvláštních vlaků na objednávku, kdy spolu s barovým vozem a služebním vozem tvoří základ historické soupravy.

Služební vůz DsdVůz řady Dsd je dvounápravový služební vůz určený pro osobní vlaky. Vnitřní prostor je rozdělen na nástupní prostor, oddíl vlakvedoucího a zavazadlový prostor. Vytápění vozu je parní nízkotlaké, topnice jsou umístěny v oddíle vlakvedoucího. Osvětlení vozu je elektrické žárovkové. Vnitřní obložení skříně je z překližky. Vůz má dva jednonápravové podvozky soustavy Rybák, brzda je soustavy Knorr. Velkoprostorový vůz vhodný pro pořádání rautů, diskoték nebo pro přepravu jízdních kol a kočárků. Vhodně tak doplňuje soupravu zážitkového vlaku.

Barový vůz PivákV současnosti je vůz upraven jako bufet. Vnější vzhled odpovídá ideálnímu vzhledu těchto vozů v první polovině 50. let 20. století. Zavazadlový vůz řady Zlb je smíšené konstrukce. Spodek, kostra skříně a zábradlí nástupních plošin jsou nýtované z válcovaných ocelových profilů, stěny, střecha skříně z peřejek a podlaha z borových fošen jsou ke kostře přišroubovány. Krytina střechy původně z napouštěné textilie je nyní z ocelového plechu. Průběžná sací brzda Hardy, kterou byl vůz vystrojen z výroby, byla v průběhu 30. let 20. století nahrazena brzdou tlakovou.

nakladni-vuz-z-21149 mKrytý nákladní vůz řady Z.

 

 

 

 

 

Krytý vůz ZKrytý nákladní vůz řady Z je smíšené konstrukce. Spodek a kostra skříně z válcovaných ocelových profilů jsou nýtované, stěny a střecha skříně z peřejek, podlahy z borových fošen jsou ke kostře přišroubovány. Krytina střechy původně z napouštěné textilie je nyní z ocelového plechu.

 

 

 

Osobní vůz BiOsobní dvounápravový vůz řady Bi se čtyřmi různě velkými oddíly, s uličkou uprostřed a dvěma nástupními plošinami se zábradlím. Vůz byl postaven a použiván jako vůz 1. a 2. třídy (ABi), později byl přeznačen a používán pouze jako vůz 2. třídy (Bi). Tyto vozy byly vyráběny pro kkStB v letech 1909 až 1913. Je určen pro osobní vlaky s největší rychlostí 80 km/h. Brzda je tlaková soustavy Knorr Kp, osvětlení je elektrické žárovkové 24 V. Po dokončení bude sloužit jako posilový vůz pro jízdy zážitkových vlaků.

Další fotografie z probíhající renovace najdete zde.  

Osobní vůz BiOsobní dvounápravový vůz s velkoprostorovým uspořádáním. Vůz pochází z dodávky 10 vozů pro OZVD v letech 1944 a 1945. Z výroby byly opatřeny modrým nátěrem, po zestátnění soukromé dráhy byly postupně přetírány na zeleno. V roce 1957 byly přeznačeny na vozy 2. třídy. V roce 2013 jsme začali opravovat střechu, abychom zamezili zatékání. Renovační práce se plně rozeběhnou po dokončení vozu řady ABi / Bi.

Další fotografie najdete zde.

nakladni-vuz-lp mDvounápravový nákladní vůz pro přepravu piva. 

 

 

 

 

 

nakladni-vuz-nd m Dvounápravový plošinový vůz s bočnicemi.

 

 

 

 

 

 Dvounápravový služební vůz s plošinkou. 

 

 

 

 

 

Osobní dvounápravový vůz. Tento typ byl vyráběn pro kkStB mezi roky 1895 až 1912. Zpočátku byly vybaveny sací brzdou, která byla později nahrazena brzdou tlakovou. Vozy se lišily provedením střechy, první část série měla plochou střechu, druhá část měla klenutou střechu se zúžením na koncích. Osvětlení vozu bylo plynové. Prostor pro cestující je rozdělen na dva oddíly, půloddíl a záchod. Celková obsaditelnost činí 50 cestujících, nejvyšší rychlost 60 km/h.